Sunday, January 17, 2010

1malam 2kesah

satu hari yang panjang...sampai sekarang ni aku masih bekerja lagi..jam sudah 3.47am waktu tempatan..tapi hari ni banyak neuron dalam pale otak aku ni tertrigger..firstly td malam jumpe warga ham dari batam pak raja YC5NGO..org nye cool n steady..n sorg lagi pak long YF5PLG dari karimon tg balai..eyeball sekali ngan pak lah 9W2HOZ n die nye XYL mak lah n pak bahar 9W2UDD..ni first time aku jumpe warga ham dari ORARI..mmg gelak je, xberenti2..mmg dasyat lah dorg ni..keje nak nyakat org je...ade beberape perkataan baru yg aku blaja td..so nak share ngan korg gak ni:-
"HOMO" = hobby nye monitor saja...hahaha..kire dok monitor je,xnak amek mic..hahah..kene batang idung sendiri td..sbb setahun dah ade callsign..td jarang ade jaluran
"MUNTABER" = mundur tanpa berita..kire die xinform qrt or pape yg menunjukkan die nak signoff
"IWAN" = idaman wanita nakal...yg ni kire gelaran khas tuk lelaki2 macho n ganteng gitu


a

dari kiri: pak raja-pak lah-mak lah-harmonic pak bahar-pak long- pidot-muhsin

pahtu trus g jumpe daniel 9W2DAL ngan 9M2ODY kat base dal kat saleng senai...banyak aku blaja pasal teknikal ngan dorg ni...giler hebat r...td 1st time aku tgk antenna yagi HF triband 11element..berat nye dekat 30kg...boom nye xingat bape lak td..dorg ni mmg real ham..bak kate abg akil "Share ur Knowledges not 'Show' ur Knowledges" n "Everythings must be try because We are Hams"...next time leh jumpe dorg lagi tuk berguru terutamanya nak wat antenna...

haahaha..hikmah disebalik event utmardf..banyak lagi nak cite..tp n entry k..

de 9W2XXS
habibi penyu zali

2 comments:

  1. oit, cam penah nampak kedai tu, tp di mana ye..

    ReplyDelete
  2. kat perling...opposite ngan perling mall..sedap giler sop ekor die

    ReplyDelete